Dziecko na szlaku - Poradnik

Mała Fatra – Chleb

Dystans: 8,5 km
Czas przejścia: 3h 30min.
Wiek dziecka: 4,5 lat
Wysokość: Chleb 1646m n.p.m.

Krótka i widokowa trasa w Małej Fatrze

To już nasza ostatnia propozycja na wycieczkę w tym paśmie górskim. Będzie krótka, łatwa i bardzo widokowa. To jedyna trasa na Małej Fatrze, którą nasz syn w całości pokonał samodzielnie. Ponownie dojeżdżamy do końca doliny Vratna gdzie znajduje się bezpłatny parking. Kierujemy się do dolnej stacji kolejki linowej, która wwozi nas na Snilovske Sedlo. Poprzednio z tego miejsca szliśmy na Wielki Krywań. Tym razem idziemy w przeciwną stroną szlakiem czerwonym w kierunku Chleba. Docieramy do niego bardzo szybko bo już po pół godzinie. Idziemy dalej czerwonym szlakiem mijając kolejno wierzchołki Hromove, Stienky aż na Poludnovy grun. Szlak cały czas był łagodny i łatwy do pokonania. Zmieniamy szlak na żółty i schodzimy do chaty Na Gruni. To najtrudniejszy odcinek na całej trasie. Szlak poprowadzony został przez stok narciarski. Jest bardzo, bardzo stromo. Choć z drugiej strony cieszę się że nie idziemy w przeciwną stronę. Dalej również idziemy żółtym szlakiem, który doprowadzi nas aż na parking w dolinie Vratna.

Trasa:
Terchova-dolina Vratna – Snilovske sedlo – szlak czerwony – Chleb – szlak czerwony – Hromove – szlak czerwony – Stienky – szlak czerwony – Poludnovy grun – szlak żółty – chata Na Gruni – szlak żółty – Terchova-dolina Vratna

To był nasz ostatni dzień na Małej Fatrze. Nie spodziewałem się że będzie aż tak trudno. Czy Mała Fatra jest odpowiednia dla dzieci? No cóż, my daliśmy radę, a przecież nas syn jest dzieckiem z porażeniem mózgowym. Myślę, że z młodszymi również można jechać, po prostu będą „wchodzić” w nosidle. Gorzej na przykład z sześciolatkami, którzy są już za duzi aby ich dźwigać, a jeszcze na tyle mali, że nie dadzą rady przejść trasy samodzielnie. Mała Fatra jest piękna i na pewno warto tu przyjechać. Do zobaczenia na szlaku!

Szybko docieramy na Chleb
Wielki Krywań z Chleba
Idziemy dalej czerwonym szlakiem
Chleb, Mała Fatra
Szlak jest łatwy jednak przyda się asekuracja
Wielki Rozsutec, na którym byliśmy wczoraj
Cały szlak jest odsłonięty
Widoczny Wielki Krywań i górna stacja kolejki linowej
Cały czerwony szlak prowadzi granią